Thursday 11 August 2016

4 cara untuk menjana pendapatan pasif di internet

Zaman sekarang memang sangat-sangat perlukan duit. Kita memang kena pandai cari duit sebab kos sara hidup memang tinggi. Itu memang tidak dapat dinafikan. Kalau nak harap gaji bulan je, memang susah nak hidup. Jadi, kita kena kreatif mencari duit. Kalau buat dua kerja, alamatnya tak tidur la kita. Jadi, kita kena mencari idea baru untuk menjana pendapatan tambahan.

Internet adalah satu platform menarik untuk menjana pendapatan pasif. Banyak cara yang kita boleh praktikkan jika kita pandai mencari info untuk menjana pendapatan pasif melalui internet. Di sini ialah senarai menarik untuk menjana pendapatan pasif di internet.

Buat blog, website dan pasang iklan

Rasanya ramai rakyat Malaysia yang tahu menggunakan cara ini. Anda buat website blog/website sendiri dan dapatkan ramai visitor ke blog anda. Semakin ramai visitor, semakin tinggi possibility untuk mereka klik pada iklan di blog anda. Kandungan ataupun artikel yang anda buat mestilah kreatif untuk menarik para pengunjung berkunjung ke blog anda. Anda boleh menggunakan nuffnang ataupun syarikat pengiklanan lain yang boleh memberikan anda sejumlah wang.

Buat akaun youtube

Hasilkan video yang menarik, tentang apa-apa sahaja. Dan monetizekan iklan anda di akaun youtube anda. Pelbagai cara lagi yang boleh digunakan untuk menjana wang melalui youtube seperti buat review mengenai sesuatu produk, mempromosikan barang jualan anda sendiri di youtube dan lain-lain lagi.
yang berwarna kuning itu ialah iklan yang akan muncul di video yang anda muat naik

Mendaftar sebagai freelancer di internet

Anda mahir menggunakan komputer, boleh menyunting video, boleh menghasilkan grafik yang kreatif. Juallah segala perkhidmatan di internet seperti upwork, fiver dan sebagainya.

Mendaftar sebagai agen dropship

Dengan dropship pon boleh menjadi jutawan. Tiada modal untuk menjual produk? Tiada masalah. Anda suka melayari internet. Suka melayan pelanggan di internet. Berminat mempromosikan sesuatu. Terdapat ramai pemilik yang mencari agen dropship yang ingin menolong mereka menjual produk mereka. Jadi, anda boleh mendaftar dengan mereka.

Diharapkan artikel ringkas ini dapat menjana idea anda untuk menjana pendapatan pasif di rumah. Tidak susah sebenarnya asalkan kemahuan anda tinggi dan anda bersungguh-sungguh untuk merealisasikan impian anda.

No comments:

Post a Comment