Saturday 24 January 2015

10 Cara Nak Kuruskan/Menurunkan Berat Badan

1. Kurangkan makan di luar

Selain kurus dan sihat anda dapat menjimatkan duit poket anda. Jika makan di luar, dari memesan makanan berlemak cuba tukar kepada memesan makanan menyihatkan dan kurang minyak.
2. Jikalau anda senang timbul nafsu makan makanan ringan gunakan kaedah dimana jangan simpan stok di rumah
Jikalau hendak makan juga tetapkan anda perlu berjalan ke kedai membelinya. Dengan cara menyusahkan ini anda pasti jadi malas seterusnya dapat mengelak makan makanan ringan ini. Mengelak makanan ini akan menurunkan berat badan dengan cepat.
3. Pastikan makan sarapan berkalori tinggi


Cuba makan sarapan kalorinya dalam 300 kalori. Tapi pastikan makanan ini adalah campuran makanan yang sihat seperti bijirin dan makanan berprotin tinggi.
4. Cuba petua dimana contohnya semasa membasuh pinggan cuba lakukan senaman ringan yang memerlukan seluruh badan bergerak ataupun menari

Percayalah bahawa ia berkesan membakar lebihan lemak dalam badan. Cuba juga mengelakkan tabiat buruk seperti makan makanan ringan semasa menonton TV.

petua kuruskan badan
5. Ambil inspirasi dan motivasi dari lagu
Contohnya muatkan lagu-lagu dalam iPod. Pastikan lagu-lagu ini adalah lagu yang memberi motivasi kepada anda. Semasa melakukan senaman dengar akan lagu-lagu ini. Semasa bersenam anda akan ingin mendengar keseluruhan lagu-lagu ini sehingga habis. Secara tak sedar anda akan memanjangkan waktu senaman anda. Dijamin dalam masa singkat secara berterusan mengunakan petua ini anda akan menurunkan berat badan anda dengan cepat.
6. Dalam sehari cuba menghabiskan masa berlari selama 20 minit
Dalam kajian yang telah dilakukan dan terbukti berkesan dimana subjek yang digunakan telah berjaya menurunkan berat badan dengan cepat.

tips kuruskan badan
7. Tukarkan saiz makanan kepada saiz kecil
Jika sebelum ini anda membeli hidangan bersaiz besar cuba tukar dengan hanya membeli hidangan yang kecil seperti kentang saiz kecil dan minuman saiz kecil.
8. Berhenti tabiat merokok anda

Gunakan duit tersebut untuk mendaftarkan masuk diri anda kedalam gym yang bersesuaian dengan anda. Dapatkan jikalau boleh jurulatih peribadi untuk membantu anda jadi sihat dan menurukan berat badan dengan cepat.
9. Bawa haiwan peliharaan berjalan-jalan


Bagi yang mempunyai haiwan peliharaan gunakan 10 minit sehari untuk membawa haiwan peliharaan anda berjalan-jalan.

cara nak kuruskan badan
10. Elak makan selepas pukul 7 malam selama 5 hari seminggu
Bagi mendapatkan tips kurus dari pakar fitness sila layari blog kevin zahri dan ebook kurus yang mengandungi pelbagai tips dan panduan kurus dari beliau.
credit to : di



No comments:

Post a Comment